lørdag, november 08, 2008

denne er verdt å vente på!!!

denne sjokoladekaka er fantastisk!!!
neste gang dere skal lage en kake,
prøv denne her:
*
MØRK AMERIKANSK SJOKOLADEKAKE

225 GR HVETEMEL
400 GR SUKKER
1 TS NATRON
1 TS SALT
1 TS BAKEPULVER
1.5 DL VANN
2 DL SKUMMET KULTURMELK
175 GR MEIERISMØR
2 EGG
2 TS VANILJESUKKER
2 DL KAKAO

BARE BLAND ALT SAMMEN I EN KJØKKENMASKIN!
STEKES I LITEN LANGPANNE
NEDERST I OVNEN
180 GRADER
35 MINUTTER
(JEG BRUKER VANLIG RUND KAKEFORM
OG DA MÅ DEN STÅ NESTEN 1 TIME)
*


*
FYLLES MED SJOKOLADEKREM

400 GR ROMTEMPERERT MEIERISMØR
500 GR MELIS
3 SS FLØTE
2 PL KOKESJOKOLADE
*
PISK OPP SMØRET MED MASKIN
SMELT SJOKOLADE OG HELL OVER SMØRET
PISK SMØR OG SJOKOLADE JEVNT
HA I MELIS LITT OG LITT
SPE MED FLØTE
(JEG HADDE I LITT MER FLØTE
OG LITT KAKAOPULVER:)
*
PÅ TOPPEN

2 SMELTA KOKESJOKOLADER
MED EN SKVETT KREMFLØTE
*


MMMMMM....
HA EN FLOTT LØRDAG ALLE SAMMEN:)))



10 kommentarer:

Monika sa...

hmmmmmmmmmmmmm denne såg god ut
God helg
klemma fra monika

Elisa Day sa...

kakan verkar jättegod, måste prova att baka den! ha en trevlig helg! Kram

Hege sa...

Den ser utrolig god ut *sikler på tastaturet*

Ha en fin lørdagskveld :)

H elle K sa...

Hm, ja denne hadde nok mannen min elsket. Kos deg. God helg. kristin

Christel - Bakketun sa...

Nam nam nam :)

Ann-Helen sa...

Å kjære vene! Denne så bare helt nydelig ut! Tør jeg prøve denne hihi!

Eli Kristin sa...

ÅÅÅ herlighet, denne ser snadder ut altså!!! :) Nyyyt den i store biter, hi-hi!

Tusen takk for koselige hilsener i bloggen min som alltid. Har vært litt hektisk siste tiden, så jeg har vært lite på nettet med unntak av jobb, puh!

Nyt søndag og farsdag - mange go'klemmer fra meg :)

Sissel sa...

Oi, denne må prøves neste gang jeg skal ha skikkelig jentekveld-kos :)

Solveig sa...

MM, dette så virkelig ut som en KAKE!! Verdt å smake:)

MADELEINE sa...

Det såg inte helt fel ut :-o Riktigt mumsigt!! Jättefin blogg du har!!