mandag, november 17, 2008

en liten bytur kan bli noe stort...

å reise til byen med Mikael har ikke alltid vært like
enkelt...og når vi gjør det er det så klart 100% på
hans premisser...
*
han har ikke så stor tålmodighet...og vet
akkurat hva han vil og IKKE vil;)
han har jo heller ikke de samme sosiale grensene
som "normale" barn på samme alder...
så det blir endel situasjoner og blikk;)
*
men...
de siste ukene har vi tatt turen til byen
hver lørdag formiddag...
og mikael har vært superflink!!!
*
vi starter alltid med Mcdonalds, og deretter
går turen til shoppingsenteret i byen...
først lekebutikken, så dyrebutikken,
så Meny og tilslutt Nille;)
og da er det som regel greit, og vi kan reise hjem...
*
her er Mikael klar for avgang nå på lørdag...
han er jammen glad i å ta bilder han òg...


førstemann inn på Macdonalds...
fast meny er:
cheeseburger, stor fries og melk;)))
og maaaaaasse ketchup...


står sjelden stille, denne gutten...
*
her sjekker han ut en smykkeutstilling
utenfor gullsmeden...
"mamma...hva er det???"
men før jeg rekker å svare er han på full
fres videre;)
(alltid med mobil og kamera!!!)


storebror passer på!!!
*
en stor opplevelse for hele familien, hver gang
vi har en vellykka bytur med lillebror...:)


8 kommentarer:

Torilpia sa...

Så koselig det så ut .. så ut som om han hadde det helt toppers - Mikael altså .. :o)
Vi får vel se bilder fra turen på hans blogg også går jeg ut fra :o)

Kjekt med fast rute på byturen - så er man ikke i tvil om hva som skal skje i alle fall!!

Ha ei super ny uke - klemmer i fleng!!

❤ SessanochPrinsessan ❤ sa...

Vad gott det måste vara för mamma hjärtat att veta att en by tur varit lyckad. Känner igen det där med att ta det på dems premisser, det gäller även barn med adhd skall du veta ;)

Ha en flottings kväll

Alex sa...

Takk vi skal kose oss.

Så hyggelig de så ut til å ha det.

Klem

MonaLisa sa...

Litt av en skjønning da!Det siste bildet var fantastisk bra!!!!! takk for komentar hos meg vedr juletrær. Jeg skal ha ett "vansleig" tre her, og snuppa har eget på rommet. også MÅ jeg ha ett i krukke i år - så det blir tre her for første gang:) bare gleder meg så jeg snart blir syk.... Stor klem

CosiFanTutta sa...

Heisan, jeg tror de fleste (meg inkludert) tar det med bytur med barn som en selvfølgelig ting. Du setter det hele i perspektiv med ett sånt innlegg! Jeg blir rørt og glad på vegne av hele familien, og kanskje spesielt Mikael selv.
Nyskjerrigheten og sulten blir tilfredstilt :o)

Hyggelig at storebror passer på!
Ha en fin kveld!

Solveig sa...

Så herlig!
Fint å høre at dere har hatt fine turer;)
Luringen med mobil og kamera det der ja!
Hehe, mc donalds har jeg fått med meg er en favoritt;)

Vet ikke hvordan Mikael er,men vet at mange med autisme har faste rutiner og plasser for det meste. Og det er ikke godt for de med noe utenfor det..

Han vet ialefall hva han vil ja,orker ikke noe mamma shopping som andre barn;) hehe!

Ønsker deg ei super uke:)

Camilla Jørgine sa...

Høres litt kjent ut nokre av desse tinga. Har jo hatt besøk av broren min i helga, og han har prikk likk "data" som Mikael har. Det var vittig å sjå, den har holdt det gåande omlag heile helga :)
Godt at ein kan øve seg litt opp på byturar, koselege bilete!

Klem Cam

Anemone sa...

Rutiner og faste mønster, er ikke det en positiv ting?? Gjentagelser?? For det virker jo til at dere har faste rituale og ruter når dere er på bytur, og dem kjenner han nå... kanskje er det så enkelt?

Vakre der de går da, en liten og en stor... heldig du.

Fin fin dag til deg.