onsdag, april 01, 2009

et stort skritt for en liten gutt…

noe veldig STORT og SPESIELT skjedde for Mikael på skolen igår…

han kjørte buss…for ALLER første gang!!!

og han var med på “påskevandring” i Trefoldighetskirken i Arendal…i 45 minutter!!!

og så tok han bussen tilbake til skolen igjen!!!

DSC_0021

DSC_0022

DSC_0020

Hele tiden sammen med den “normale” klassen sin…( han går på spesialskole…men har tilknytning til den vanlige skolen, som ligger rett ved siden av)

både de som kjenner Mikael på skolen, og oss her hjemme, er vel fremdeles litt i sjokktilstand!!!

dette kan sikkert virke uvesentlig for noen…men tro meg…dette er MEGASTORT for oss som vet hva Mikael sliter med hver dag…

takk til Ingrid …som var med ham… tok bilder…og hadde backup-plan;)))

og takk Mikael…for at du fortsetter å overraske oss!!!

11 kommentarer:

Gunhild sa...

Så flott!! Jeg blir helt rørt av det du forteller. Så flott at han utvider grensene sine.
Sikkert viktig at han ikke føler noe press og merker at de som er med han er avslappede, fordi de har en plan B.
Vi kjenner forresten presten i den kirka. Onkel til min mann. De er kanskje fler prester...

Anemone sa...

NÅ fikk jeg en klump i halsen...

Gratulerer, si at også Anne i trøndelag er stolt :-))

My home is my Castle - by Kari sa...

Sååå flott :))))
Dette var herlig og rørende å lese ...:)

Masse klemmer fra Kari

KKannDesign sa...

..vettu nå kom det en liten tåre..jeg blir så rørt av sånt - og kan skjønne hva du sier, opplever og føler!

KlemKKann

Anemone sa...

Driv ved ja så klart :-) here, there and everywere...

Perlehvit sa...

Åh så flott!!!
Blir helt rørt jeg!

Flott sønn du har!:)

Guttemamma sa...

Rørt er vel det første ordet som popper opp, også frykelige gald på både hans og dines vegne!! Mestring!!:-)
Og ang. vaskerom, skal love deg, mitt var på grensen til motbydelig...nå smiler jeg hver gang jeg kommer inn!! Så får vi se om det varer...:-)

Ninas Drops sa...

Så bra at det gikk bra...
Drops=)

Frk. T sa...

så flott, skjønner godt at du er stolt av han!: ) Kjempeflink er han!! Jeg har jobbet med en autist på 23 år i 6 år, og vet hvor stort og moro det er med slike "små (store) skritt"!

Rørende å lese! Legger deg til, håper det er greit!: )

Aina sa...

Så herlig å høre om slike små undre, jeg blir også rørt av slike historier.
Det ser mest ut som en uro med sommerfugler framfor en lampe ja, og slik har jeg lyst på;-D
Mon tro om en kan lage en selv...ehm...henge opp et par hundre papirsommerfugler er vel en smal sak..
Kos deg videre denne flotte dagem!

Camilla Jørgine sa...

Dette kan eg tru var eit stort steg!!
Min bror ELSKAR å køyre tog, bil og buss, så han er rett og slett værre å få av bussen, enn på :)

Ønsker deg gode vårdagar!

:) Camilla