fredag, august 21, 2009

med døren trygt på gløtt…

Du er barn av sannheten,

med få ord

og så veldig mye kropp

DSC_0167 copy

Kroppen er ditt morsmål,

men rommer mer enn

alle mine ord

Og lyver aldri

DSC_0159 copy

Når DIN kropp snakker

er det friheten som fødes,

friheten som frigjør også meg,

når jeg våger å kle av meg

all min normalitet

DSC_0170 copy

Autismen er din,

men det den stenger inne nå

er mest seg selv

For du møter meg

DSC_0171 copy

Med døren trygt på gløtt

føler du deg fram

med blikket

og deler av din hemmelighet

med smil

DSC_0224 copy

Med bare deg selv

kommer du til meg

og jeg får bli virkelig

ved deg

DSC_0226 copy

Du kjenner meg med

synskhetens berøring

og ser inn i min gråt

med din egen nakenhet

og lar meg få VÆRE

DSC_0201 copy

Med ditt nærvær i mitt

er vi i nærværet

sammen,

større enn all normalitet,

DSC_0187 copy

større enn normers

kalde løgner

om helhet

for helheten er nakenheten selv

DSC_0175 copy

Men du blir redd for pusten min

når den så ofte kommer

altfor nær

og plutselig tar form av krav

DSC_0165 copy

Da må du være inne i deg selv

med bare deg selv

Og jeg må være her,

utenfor deg,

men ganske nær

og vente

DSC_0161 copy

Vente til du lister deg

fram igjen,

til tilliten spirer på ny

For nakenhet er

ikke bare varme

DSC_0157 copy

Nakenhet er også angst

og smerte

Men aller mest

er nakenheten liv,

liv som puster liv

av sannhet

dette diktet er lånt av Inger-Lise Sundberg...trykk på linken HER for å komme til siden hennes...hun skriver flotte dikt og tar fantastisk bilder:)

takk for lånet Inger-Lise:)

10 kommentarer:

Anette {foreldremanualen} sa...

Utrolig nydelig og nært! :-)

Drømmeverden sa...

Å kjære vene så utrolig flott skrevet.For en nydelig gutt du har.
Du tar noen fantastiske bilder.

Heidi sa...

For en fantastisk beskrivelse, så levende, vemodig, vakkert OG gledesstrålende på en gang. Akkompagnert av dine bilder av den skjønne gutten din ble det utrolig rørende. Ha en fin helg!:)

Blåbærpai sa...

Og der vart eg rørt! Nydelig dikt og så passande bileter til! Fantastisk:))

Hem och Lycka sa...

Vad fint du skriver och så fina bilder..

kram

amatørfotografen sa...

Nydelige bilder og vakre ord...

Hellig Lykke sa...

Det var et flott dikt. Og sønnen din er så vakker på bildene.
Så forresten program og mirakel musikalen fra LA forrige dagen. Enda flere fantastiske barn og fasinerende opplegg.
Klem fra meg

Linda S sa...

Nydelig dikt og nydelige bilder :)

Line sa...

Her strekk ikkje orda til, Tara...
Nydelige bilder akkompagnert av varsomme, rørande ord...

zoomien sa...

dette var nydelig skrevet...
og bildene dine rører meg dypt.