mandag, august 31, 2009

mikael om autisme…

mikael får med seg det meste…selv om det er visse ting vi ikke snakker om med han til stede, har han en mystisk evne til å få det med seg allikavel…

DSC_0805 copy

DSC_0809 copy

mikael og jeg hadde en rolig stund i går ettermiddag…vi pratet om litt av hvert, men mest vaskemaskiner og tv-programmer…

DSC_0810 copy

DSC_0812 copy

plutselig sier han:

autisme er gøy…”

HVA??!!??…tenker jeg

vet du hva autisme er for noe Mikael?” spør jeg forsiktig…

ja…”

hva er det da??”

et kamera!!!”

jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, så jeg sa bare “Å, er det det?!…”

DSC_0804 copy

den dagen kommer da vi må forklare Mikael på et vis at han har autisme…han har nok allerede begynt å skjønne at han er anderledes…

men enn så lenge får han leve i troen på at autisme er et kamera…(innerst inne tror han nok ikke det, men han lurer seg selv med vilje noen ganger)

skjønne, skjønne gutten min!!!

4 kommentarer:

Camilla Jørgine sa...

Takk,gode du for koseleg kommentar hos meg :) Kan virke som om du har ein utfordrande ettermiddag i møte... Håpar du får ein god formiddag til å samle "krefter" :)

Ha ein finfin dag, til tross for trist høstver!
Klem :)

Line sa...

Så skjønn han er:0)
Det er ikkje lett å starte på ferden i å oppdage at ein er annleis....Vi har tøffe tak innimellom, sjølv om han taklar det utruleg bra.
Det vi no merkar det mest på er at han ofte er einsam, og det er desverre ikkje dei andre ungane som helst vil unngå å ha han i hus, det er nok foreldra...for AD/HD er SKUMMELT for mange vaksne.
Ha ein fin dag min venn, klem

Hege sa...

Hei!
Så vakre bilder du tar -og så fint skrevet:-)
Jeg har vokst opp med,- og lever med en bror som er "annerledes".
Det krever mye, og gir mye- du må være en sterk jente!
Ha en fin uke, klem Hege.

Drømmeverden sa...

Helt nydelig gutt:)