torsdag, november 19, 2009

her er dagens høydepunkt…

Untitled-1 

i ettermiddag ville Mikael på Arena senteret…og jeg hadde ingen gode grunner for å si nei til det:)

DSC_0169 copy

det var ikke så greit at jeg hadde med kamera i dag…så det ble mest bakfra-bilder…

Untitled-2

rundt halsen hang handlenettet…som han har laget selv…på skolen;)

han er skikkelig stolt av det!!!

DSC_0177 copy1

her er noen punkter over hva en butikktur inneholder for mikael;

-stå ved kasseapparatet/rett ved kvitteringsmaskinen

-vente på at det skal komme kunder for å betale

-prøve å sjarmere seg til en kvittering

-ta kvitteringen med inn i butikken

-finne det som står på kvitteringen

DSC_0178 copy

her har han fått seg en kvittering…

heldigvis var det bare 2 ting på den:O)

DSC_0180 copy

-Hæ??? ketolysepølser…??? hva er det for noe???

(dette er en typisk Mikael-setning…hver gang det er noe han ikke forstår, så blir han veldig overrasket/overgitt…og spør på en litt sånn skuespiller-aktig måte…med mye ansiktsuttrykk og tonefall;))

DSC_0182 copy 

det er gutten sin det…

med handlenett og ketolysepølser…

jeg kunne ikke vært stoltere, faktisk…

 

8 kommentarer:

Heidi sa...

Du har en artig hverdag, Tara- det er helt sikkert. Og så givende.♥ Klem H

solveig sa...

det er så bra når du mikser bilder og fortelling sånn. blir så levende og som å ha dere i stua!! skjønner godt han ble forfjamsa over de pølsene-vet ikke hva det er heller, hehe!! klem

Blåbærpai sa...

Du har god grunn til å vere stolt ja! herleg " forteljimng med bilete og ord!
God helg!:))

Kathrine sa...

herlig...
og ketolysepølser faktisk ;)
rart hva man lærer iløpet av en dag ... hihi

Elisa Day sa...

Härliga bilder och härlig story. Mikael får mig att se världen från en ny spännande synvinkel. Kram

Arya sa...

Synes jeg ser dere for meg - Mikael foran på jakt etter et-eller-annet-jeg-ikke-aner-hva-er og mamma bak med kamerat på slep/halvveis skjult! Du får masse gode minner, min venn - og du er fantastisk flink til å dokumentere dem! Mikael er heldig som har deg som mamma!

Småbyliv sa...

Herlig!! Digger din humoristiske og hjertevarme vri på hverdagen :o))

God helg til deg og dine!!

Torilpia sa...

Blir litt mer med handleturene på denne måten .. og kanskje får dere prøvd noen nye matvarer også :o)

Artig innlegg med sånne bildeserier synes jeg.

Håper alt er bra med dere ellers.

Ha ei flott helg - klemmer!