fredag, januar 29, 2010

en elveblest-opplevelse…

se nøye på denne marsipanklumpen her…

han ser nemlig IKKE sånn ut i dag…

DSC_0284 copywm 

elveblest er diagnosen…

vi har vært på legevakta og greier…

mikael er vettaskremt for leger og sykehus,

og hjertet mitt sprekker av stolthet over hvor dyktig han var…

og jeg må skryte hemningsløst av legevakta også…

da jeg ringte ned, nevnte jeg at han har autisme, og at han er “litt” redd…

da vi kom ned ble vi geleidet forbi venterommet,

og inn på et eget rom med stor deilig sofa og til og med en kopimaskin;)

sykepleieren kom og snakket med oss og mikael,

og sa at legen var ute på oppdrag,

men vi skulle komme først inn når hun kom tilbake…

og da legen kom, tok hun hele “undersøkelsen” på “venterommet”,

for hun tenkte det føltes tryggest for mikael:)

DSC_0271 copywm 

en flott opplevelse,

og det sa jeg også ifra om til legen:)

tror mikael også syns det var greit,

for han har nå bestemt seg for å bli lege…

“-mamma, i 2020 når jeg er 20 år, da skal jeg bli doktor mikael,

og jobbe på sykehuset og gå med hvit frakk!!!

og kameraten min, Marcus, skal bli sykepleier..,

og vi skal jobbe sammen…”

så SÅNN er det med DEN saken!!!

nå må jeg nesten gå å pleie min nydelige rosa, vablete og kløende sønn…

HA EN FIN KVELD:)

 

9 kommentarer:

gunn randi sa...

Stakkars Mikael, som har fått elveblest!!!
Veldig godt å høre hvordan dere ble motatt :)
Det varmer virkelig en autist-mammas hjerte! Har også erfart at en telefon med informasjon på forhånd er lurt!!
Tenk at han skal bli lege! Stilig!!!
Da må det jo har vært en ok opplevelse for han!!
Ønsker Mikael masse god bedring!!!

Eirin sa...

Åh, stakkars lille venn. Men jeg smiler når jeg leser,jeg. Blir så glad når noen er proffe i jobben sin, slik dere opplevde det. At det hele var en fin opplevelse sa nok yrkesplanene alt om. ;-)

Håper alt går bra både meg elveblestgutten og hans flotte mor.
God fredagskveld og alt godt fra Eirin.

Torilpia sa...

Det var bra at det ble en så positiv opplevelse - er jo nok av tilfeller med det motsatte ..

Han sikter i alle fall høyt når det gjelder karriere Mikael :o) Herlig .. :o)

Herlig ramestrek under her også!!

Ha ei super helg alle sammen - klemmer i fleng fra meg!

Torilpia sa...

Ok .. det var rampestrek jeg mente da :o)

mi-rachel sa...

stakkars.
det er nok plagsomt med elveblest kan jeg tenke meg.
håper det blir god søvn på dere..til tross for elveblesten!:)

Jannicke sa...

..kan det være badeskummet som har gitt elveblest? Min sønn tåler ikke å sitte i slikt sepevann...

Datteren min hadde også skikkelig elveblestutsett som liten, tror det kom av et nytt og veldig fargesterkt sengetøy..
Ellers vet jeg at å finne årsak til slike utslett blir som å finne en nål i en høystake... Ihvertfall hvis det er et engangstilfellen.

Ønsker M riktig god bedring!
Det varmer å høre at helsevesenet tok så godt i mot han (jobber selv i helsevesenet, så det er kjekt når ting fungerer som det skal).

Klem J.

solveig sa...

uffda, stakkars mikael som er syk-hilshan god bedring fra meg og william<3 hehe, måtte le litt da jeg leste reste, du forteller så godt, ser for meg når han sier til deg at han skal bli lege, men kompisen skal bli sykepleier..hehe.. ;D

Love Peace Pionies sa...

så synd for han. god bedring. men så flott at han fikk en god opplevelse på legevakta!! det betyr jo så mye.
god helg
klem

Anonym sa...

Jeg gråter..Glade tårer...Nydelig at opplevelsen på legevakta ble god! Godt for en sykepleier å høre at helsevesenet fungerer SÅ bra! :) Godt å høre at han er tilbake i marsipan / porselensform igjen idag! GOD SØNDAG til dere!
Klem "ukjent" Merete