torsdag, januar 14, 2010

lærdom fra en liten gutt…

tirsdag etter skolen…

rett til Arena-senteret…for det hadde vi avtale på

når jeg er med Mikael på turer som dette,

da tar jeg på meg tålmodighetskappen min…

den har jeg fått av Mikael, nemlig…

og den har blitt større og større med årene:)

og mottoet er:

ha veldig god tid…

ikke bry deg med bagateller…

og sist men ikke minst;

møt alle blikkene med hodet høyt…og et stolt smil om munnen

DSC_0160 copy 

DSC_0166 copy 

DSC_0162 copy

denne gangen måtte ALLE bilskiltene leses høyt…

det tar litt tid, men det har vi jo nok av…

DSC_0167 copy 

nesten fremme ved døra,fant Mikael denne bilen…

den måtte få en forsiktig klem…for den var så fin:)

disse turene er så viktige for Mikael…

og jeg lærer stadig noe nytt…

gjennom Mikael,

om meg selv!

 

10 kommentarer:

Eirin sa...

Det er en gave at du har fått, at du kan si at du lærer om deg selv. Vi som ikke har denne gaven ville nok blitt en smule lei og utålmodig på vei fra bilen til døra. ;-) Så heldig dine barn er som har en mor som deg. God klem fra Eirin.

Jannicke sa...

Tålmodighet er en dyd...
Selv skulle jeg ønske at jeg hadde mer ut av nettopp den egenskapen. ALT må skje fort ;o)
Jeg har sagt det før : Du er en fantastisk mamma for M.
Og jeg er enig : Man lærer mye av barna sine, bare man har "antenne" ute.
Jeg er glad jeg oppdaget bloggen din, for du lærer også meg mye...

Klem J.

RitaLita sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
RitaLita sa...

Nydelig innlegg Tara!
Du er god til å formidle med få ord.
Du er spesiell, - og en sånn "tålmodighetskappe" kunne jeg trengt ganske ofte.....jeg er nok langt unna ditt "nivå" der :-)
Klemklem

Torilpia sa...

Et kjempebra innlegg - føler nesten jeg var med på den turen jeg .. :o) Man lærer nok mye om seg selv i slike situasjoner ja. Bra det er positivt og at du har tålmodighetskappen på. Ikke sikkert det ville blitt like bra ellers.

Har vel skjønt at det er dumt å skynde for mye på - da kan man risikere at alt går i vranglås. Og alle blir sure og leie.

Dere får ha ei toppers helg - kos dere masse masse - stor klem fra meg :o)

KKannDesign sa...

..skulle gjerne hatt ei slik kappe jeg også..innimellom!

Ha en alle tiders fredag!

SmilKKann

Arya sa...

Nå sitter jeg her med tårer i øynene, igjen!! Du skriver så bra, Tara - ok, rosenrødt av og til, men er det ikke slik vi må både tenke og uttrykke oss da for å henge med? Det hjelper ikke alltid med tålmodighetskappe. Iallefall ikke for meg :-)

Ha en flott dag, min venn!

Muffin sa...

jeg synes det er fantastisk å lese om hvordan du takler utfordringer og opplevelser med Mikael. Jeg tror du er et stort eksempel for andre mødre, samme om de har barn med autisme eller ikke. Tålmodighet er så utrolig viktig i forhold mellom barn og voksne, og kjenner på en litt rar måte at jeg også er stolt av Mikael, fordi du er så stolt av ham. :)

ElinSire sa...

Vakkert skevet, Tara...jeg har virkelig stor respekt for deg. Likte spesielt godt de to første bildene, stilig bakgrunn på nr. 2.

Matpakkemamma sa...

For et flott innlegg, og en nydelig blogg. Her kommer jeg til å følge med videre!