søndag, januar 24, 2010

som lyn fra klar himmel…

vi sitter i bilen på vei hjem fra Joker i formiddag…

mikael sitter i baksetet og snakker litt med seg selv…

plutselig sier han høyt og tydelig:

DSC_0070 copywm 

-du mamma…du vet at jeg har en sånn autisme, skjønner du…

det er derfor jeg er så glad i shopping og kvitteringer og sånn!!!

DSC_0071 copywm

som lyn fra klar himmel, kaller jeg det…

jeg vet de har begynt å snakke litt om det på skolen..

men jeg ante ikke at han faktisk går rundt å tenker over det…

DSC_0072 copywm

jeg ville ikke slippe temaet helt med en gang,

så jeg spurte om han kjente noen andre som har autisme…

jada…det gjorde han…og så nevnte han navnet på 4 andre fra skolen…:)

og kunne fortelle stolt at en av de andre også var veldig interessert i

vaskemaskiner, mikrobølgeovner, vifter osv…

DSC_0076 copywm 

og jeg sitter her…

ganske sjokkert…

og enda litt stoltere av denne utrolige gutten!!!

DSC_0079 copywm

bildene er fra i dag…

13 kommentarer:

gunn randi sa...

wow! for en gutt du har! Helt utrolig!

mi-rachel sa...

å herlighet.
skjønner godt at du er stolt!

Monica sa...

Du har en herlig blogg, blir sittende å smile hver gang jeg er innom. Om de små tingene som er så store for en liten gutt, og hvordan du fanger øyeblikkene - herlig! :)

Arya sa...

Nå sitter jeg her med tårer i øynene. Igjen! Han er bare så fantastisk, Mikael. Og like ens er du - som legger merke til disse små tingene, øyeblikkene som kan fanges og settes sammen. Da spiller det ingen rolle om man av og til trenger tålmodighetskappe, eller serverer Fjordland til jul. For man har skjønt hva som er viktig!

En litt tårevåt klem fra meg...

...og du, bildene diner er bare så flotte!

Blåbærpai sa...

oioioi! store ord og fantastisk augneblink.Tenk, at du deler dette med oss!For ei æra å fylgje dykk!
Vart beint rørt eg no!:))
Klem til flink gut og megasuper tara!

Kathrine sa...

så herlig... :)
ja, skjønner jo at DU blir stolt !
JEG blir stolt lissom ... på dine vegne ;)

Dronning Maud sa...

Nydelig...igjen...forstår godt du er stolt

solveig sa...

helt utrolig ;) Virkelig flott,kan tnke meg at det var et magisk øyeblikk<3 stor klem

Torilpia sa...

Jøss .. helt tydelig at han har tenkt en del på det der :o)

Må vel være godt for han også - å ha en slags forklaring på hvorfor ting er som de er ..

Ha ei flott ny uke - stor klem til dere :o)

Anonym sa...

Nydelig!!
:) Merete

Arya sa...

Nå lurer jeg veldig på hva som har skjedd i dag, Tara. Ref. kommentaren på bloggen min...

*klem*

Mine Blomster sa...

Jeg tror de aldrig slutter å inponere oss mødre... Og godt er det!!!
Jeg hvet ikke hvordan du ser det, men mange ganger tenker jeg.. nei det kan han ikke !
For at han så plutselig gjør det. Og da tenker jeg, hvorfor hviste jeg ikke det.. jeg er jo mamman!!!
Han er som en disket som lagrer opp, for så PLUTSELIG komme med det....

Ønsker dere en fin dag
Nå har jeg en pause her, så nå går jeg å trener.
Til helgen er det avlastning... får jeg lov å si at jeg ser frem til det???

Birgitte

Eirin sa...

For et deilig lite hverdagsmirakel. Han gir deg noen slike, den fine lille gutten din, vil jeg tro. ;-)
Liker å være innom her hver dag, synes du gir meg mye med bloggen din. God klem til dere begge to.
Alt godt fra Eirin