fredag, januar 22, 2010

søte samtaler…

en samtale mellom meg og Mikael nå i kveld;

DSC_0784 copy 

-mamma…i januar 2100, da er jeg 100 år!!!

-mmmmm…

-da er jeg HUNDRE ÅR, mamma!!!!!!!!!!!

(han blir lettere irritert når jeg ikke svarer engasjert nok…)

-ja, da er du hundre år mikael…

-og etter det kommer 2101…

-ja…det stemmer Mikael…

DSC_0784 copy1 

sånne små, søte samtaler har jeg og Mikael hele tiden…

for veldig få år siden trodde jeg ikke gutten kom til å få noe særlig språk…

og nå får jeg stadig små innblikk i tankene hans…

DSC_0785 copy 

7 kommentarer:

Torilpia sa...

Man blir nesten overveldet .. så godt for deg å kunne ha sånne samtaler med Mikael. Jeg kan ikke helt forstå hvordan det føles - men må bare sammenligne med minstejenta her .. helt utrolig hva som rører seg i et barns tanker :o)

Du får ha ei super helg Tara, klem!

RitaLita sa...

I 2100 er vi velig gamle Tara.......men inntil da, - ha en riktig god helg :-)
Klemklem fra Drøbak

Cecilie sa...

Du har en unik og flott blogg!
Nydelige bilder over hele linja!

God helg!

klem, cecilie

Arya sa...

Vet du, nå tar jeg meg i å smile når jeg ser at du har oppdatert bloggen din! Er så mega-spent på hva Mikael har kommet med av utsagn, eller gjort av fantestreker - eller hva du tenker på. Og jeg ble utrolig rørt og veldig stolt da jeg leste at du faktisk vurderer å gi linken din videre. Din optimisme vil garantert bety så mye for foreldre i tilsvarende situasjon!!!

Leste intervjue med Voe i dag - hun 14-åringen som har 95000 treff på bloggen sin HVER dag! Og hun sier at et av suksesskriteriene er at hun aldri sier noe negativ. Og vet du - jeg har tenkt over det, og det er akkurat det jeg faller så for i din blogg også. DU SIER ALDRI NOE NEGATIV! Jo, jeg kan lese mellom linjene at du er sliten, men du velger hele tiden å se hva M. faktisk gir deg, ikke hva han krever av deg. Og det, Tara, vitner om en utrolig styrke!!!

En stor klem fra meg her i Gudbrandsdalen for øyeblikket!

gunn randi sa...

Herlig med sånne samtaler!!!!

www.sessanochprinsessan.com☆ sa...

Det måste vara underbart att reflektera över att ni faktiskt konverserar & förväntar att du är engagerad ;D

Han har blivit så stor alltså!!
Undra just hur lange jag läst hos dig? Tycker liksom jag sett Mikael sedan liten plutt *fniss*

Ha en fin fin helg söta

p.s Får du inte kommenterat även om du fyller i alla felt? d.s

Klemmer

Om å få livet snudd på hodet.. sa...

Veldig spennende når de begynner å tenke så langt frem i tid, og at de føler at de må uttrykke det.. Det er sånne herlige ting som man bare MÅ få ned på papir..eller blogg :) Kos deg i helgen! Klem :)