tirsdag, februar 23, 2010

så søt…

mikael var så utrolig søt på Mcdonalds i Grimstad i kveld…

han ruslet så glad og fornøyd inn,

med ipod og øretelefoner på hodet…

DSC_0101 copy 

da vi skulle sette oss ned med maten,

ville han ikke sitte sammen med oss…

han satte seg alene ved et bittelite bord HELT inntil noen andre…

og der satt han!!!

og spiste maten sin…

og hørte på “light my fire” med the Doors for 93. gang…

og KOSTE seg!!!

etter 10 minutter reiste han seg og ropte til oss,

“Nå er jeg ferdig med å spise, kan du rydde bordet, pappa!!!”

og så spaserte han lykkelig ut i mørket igjen…

med oss andre lykkelig på slep;)

11 kommentarer:

Berit sa...

Og ja.. jeg ser for meg denne fornøyde herremannen ;)
Og de andre som gikk etter på slep!!
Små herlige hverdagshistorier fra deg - gjør mine hverdager enda bedre! Takk for at du deler!! ♥

Jeg har tenkt på utfordringen din om å fotografere meg mer.. var det derfor jeg kastet meg ut i det i dag og prøvde fjellklatring. Gjett om jeg gleder meg til å scrappe de bildene!!!

Go'kjaka!

Linda S sa...

Så herlig og skjønn han er ♥

Eirin sa...

Den gode flotte gutten! ;-)

Alt godt til dere begge fra Eirin, som synes det er deilig å være tilbake på bloggen igjen.

Dronning Maud sa...

Herlig:)fin ny heading

Arya sa...

Nydelig historie, Tara!! Og litt av en smarting, han der gutten din! Light my fire kunne jeg faktisk ha hørt 93 ganger også - fantastisk sang!

Gratulerer med ny header, forresten - skikkelig flott!!! Minner meg på at jeg bør ta en radikal forandring på bloggen min. Men sist jeg prøvde forsvant så mye.... :-(

Ha en god natt, min venn - og den kaffen skulle vært SÅ kjekt å ta!!

Sandra sa...

Har du ikke tenkt på at kanskje de som måtte sitte helt "klint" inntil gutten din kanskje ikke synst det var greit?! Selv hadde jeg ikke hatt noe i mot det, men det er ikke alle som vil ha en fremmed helt oppi maten..
Synst også at du bretter M så sykt mye ut:s
Ser ut som hele deres liv blir styrt av M, det er IKKE sånn det skal vær! Det er ikke søtt når noen får gjør akkutat sånn som de vil, selv autister trenger grenser og en voksen må sette de (åja da jeg jobber med autister til dagelig).
Sånn som jeg får inntrykk av ut i fra bloggen din så får M bestemme hva han vil 100%, 30 vifter holder det ikke med 1?!?! 6 kamera..?!
En utrolig søt gutt har du ingen tvil om det, men virker som du ikke orker å ta opp "kampen" mot M.
Jeg beklager om du tar dette ille opp, er 100% sikker på at du gjør det du mener er riktig for M, men jeg deler bare ikke samme syn som deg..
Håper du tar deg tid til å svare litt, for jeg tviler at de på boligen M er på går å ser på vaskemaskiner på elkjøp..osv.

solveig sa...

hærlig gutt;)) takk for at du deler slike hverdags-historier med oss-er en flott start på dagen,gjør meg varm og levende!! ;))kleem

Torilpia sa...

Herlig innlegg Tara .. :o) Det var nok en kjempefin kveld for dere alle :o)

Men ble veldig satt ut av en annen kommentar her .. akkurat sånne som jeg skrev om i bloggen min. Huff nå ble jeg lei meg på dine og Mikaels vegne. Ikke rart det blir krig i verden .. sånn som enkelte styrer på .. *sukk* Tenk at man er så redd for de som er "annerledes" at man ikke klarer å glede seg over det positive i deres liv.

Ha en super dag - allikevel - stor klem til deg og gutta boys!!

Elisabeth sa...

Jaja Hildemor! Ikke bry deg om denne kommentaren, jeg vet for en jobb du gjør, og grensene du setter!! Du er en fantastisk mor!!

Og "kjære" Sandra, du er sikkert ett supert menneske... men jeg skjønner ikke hvorfor du leser denne bloggen hvis du ikke liker den??? (Skjønner vel heller ikke at du kan jobbe med autister...)

Vil også gjerne nevne dette med alle viftene og kameraene. Har du barn selv?? Det barna bryr seg om, får de som regel til jul og bursdager, eller sparer selv... Min sønn elsker playstation, og da har han jo ikke bare ett spill... nei, det er vel nærmere 100. Jenta på 5 har jo ikke bare en dukke, med ett sett med klær!! De er overalt!!

Og Hildemor... jeg tror vi må ta i
bruk ordtaket vårt igjen!!!
"Har du ikke noe positivt å si, så hold heller kjeft!!"

Anita sa...

Så flott blogg og skjønne gutt du deler fra hverdagen om.
"Sandra" får vi håpe er under opplæring og med tiden lærer at barn med spesielle behov er nett det, barn med spesielle behov, om ikke finnes det andre utdanningsveier å gå. Makan til "verdensmestertendenser".
Ønsker dere en super helg.

CosiFanTutta sa...

Nei! Dette var utrolig utrivelig, Sandra. Jeg har ikke ord!
Jeg jobber også med mennesker som har autisme (har gjort det i 16 år), og jeg kan love deg at vi har en hel haug med "pussige" gjøremål og aktiviteter som bidrar til økt livskvalitet hos de med autisme.

Vi "tillater" den andre å være seg selv, slik vi selv gjør med største selvfølge! Regner med at hvis du liker musikk eller bøker så holder det ikke med en cd eller en bok i hyllen? Selv om interessen til M. ikke stemmer overns med dine, så betyr det ikke at han styrer livene til de rundt seg.

Jeg blir dypt rørt, og får masse omsorg for mor og sønn i denne bloggen. Det er hjertevarmt og nydelige historier om oppturene hos en utfordret familie. En POSITIVT utfordret familie.

Jeg ble trist av å lese innlegget ditt. Glad du har fått svar på tiltale