onsdag, februar 17, 2010

skumle dyr i akebakken…

en sjelden gang vil Mikael ake i bakken…

men det blir nok en stund til neste gang,

for denne aketuren endte med at han fikk en løs hund etter seg,

og selv om hunden bare ville leke,

så er jo det nok til at mikael ikke vil ut av huset på 1 år etterpå…

for Mikael tror fast bestemt at hunden vil prøve å spise ham…

mikael er virkelig alvorlig redd for hunder!!!

DSC_0205 copy 

DSC_0209 copy 

denne aketuren fant sted 31.januar…

synd at ikke han får kost seg i all den “deilige” snøen…

DSC_0198 copy

DSC_0200 copy 

å kle seg selv er veldig viktig,

og jeg er bare strålende fornøyd hver gang han vil ta på seg halsen:)

han har også godtatt de nye vinterskoene…

HURRA!!!

5 kommentarer:

mi-rachel sa...

uff da så irrriterende.
jeg kan heller ikke fordra løse hunder.jeg går laaange omveier om jeg bare ahr mistanke om at det kan være en løs hund der:)

Arya sa...

Lurer virkelig på om eierne av slike hunder vet hvilken skade de kan forårsake med redsel både hos barn og voksne! En bekjent av meg som jobber som hundepsykolog sa at når hun finner løse hunder tar hun den inn til oppbevaring (gjerne i bil), ringer Falken, og vips koster det eieren 750 nok. Men en skal tørre å ta i hunden, da....

Ellers så hipp hurra for Mikael som har fått nye vinterklær!!

Torilpia sa...

Huff .. så kjedelig .. er jo så vondt å være redd. Er redd hunder selv jeg - ble skremt da jeg var jentungen .. Kan så vidt tolerere de jeg "kjenner" men hater når de bjeffer eller knurrer .. jeg skvetter sånn og kjenner jeg blir redd, sint og kaldsvetter lenge ..

Nei - hunder er best på bilde .. såfremt ikke eierne klarer å kontrollere dem fullt ut .. :o) Noen er jo allikevel tilsynelatende sjarmerende .. som f.eks. bloggeverdenens sjarmishund Major .. :o)

Håper Mikael snart tør å gå ut igjen .. også han som nettopp har fått troen på vinterklær og -sko .. sender dere i alle fall en stor klem :o)

Eirin sa...

Trist å høre at noen hundeeiere ikke skjønner hva de kan forårsake! Håper han snart vil ut og nyte vinteren igjen.

Alt godt til dere begge to.
Eirin

Hellig Lykke sa...

ååå stakker Mikael. Det er så forferdelig å bli overfalt av noe stort en er redd! Og spesielt når en har gått med på å gjøre en aktivitet som ikke er favoritten.
Min sønn vil helst gå i t-skjorte året rundt. Hadde store problemer med å få han til å forstå at trøye og stilongs under bukse og genser er uungåelig nå når det er vinter. Han er nemlig som en bakerovn i kroppen.
heia snøen og vinteren, men gleder meg til våren