tirsdag, mars 16, 2010

to eat…or NOT to eat…that is the question

når denne gutten en sjelden gang får lyst på noe å spise…

da slipper jeg ALT jeg har i hendene og adlyder hver minste ordre;)

DSC_0312 copy

om det så er å steke vafler ved midnatt…

DSC_0314 copy

lage spaghetti klokka 04.00…

DSC_0320 copy

reise til 5 forskjellige butikker før jeg finner den rette loffen som han liker…

DSC_0323 copy

eller lage potetstappe 4 ganger etter hverandre,

for konsistensen må være helt spesiell før han kan spise den…

galskap???

ja, sikkert!!!

hvis jeg skulle prøve å forklare om Mikaels spiseproblemer,

vet jeg ikke en gang hvor jeg skulle begynne…

la meg bare si det slik at hver eneste bit han putter i munnen,

(og ikke spytter ut igjen)

er en stor lettelse…

en seier faktisk!!!

jeg tenker YES!!!! hver gang han svelger mat…

derfor står jeg fullstendig på pinne for denne gutten i matveien…

fordi jeg rett og slett er alvorlig bekymret…

8 kommentarer:

Dronning Maud sa...

Forstår deg godt!!!:)

ingrid sa...

hei
jeg forstår akkurat hva du skriver, har hatt samme problem med vår gutt.

Han startet ikke å spise normalt før han fikk sovemed:(( det var en nedtur å starte med , men de har to gode virkninger , han sover "ganske" godt om natta, og blir avslappet neste dag og har kjempe apetitt:)))
nesten like før vi må bremse maten litt:))
mvh ingrid

Bossa sa...

Å- det må være vanskelig å ha det slik.... Beundrer deg....
klem :O)

Miriam Lilliana sa...

Det skjønner jeg veldig godt. Hadde nok gjort akkurat det samme hvis det var gutten min.

Ser opp til deg for styrken du har, Tara.

Klem fra meg

Mine Blomster sa...

Tro om det finnes en hypnotisør der ute som kunne hjelpe oss med våre gutter????

Den klompen som man konstant går med i halsen, tror jeg ingen skjønner før de selv har erfart. Ikke nok med at de ikke vil spise, men er det noe som er galt med det de liker, så er det et STORT Helvete, før de evnt. spiser hvis de gjør det!!!
Gråten er ikke langt unna, for ikke snakke om den enorme fortvilelsen!

I hvertfall er det slik for oss!!!

Nå har jeg badet og stelt min gode gutt. Han og jeg skal reise på skolen sammen i morgen. Fikk beskjed om evnt. en diagnoise til... møte og samtale i morgen!!!
Det er tøft!!!!
Jeg sier det igjen Tara. Vil ikke vært for uten min sønn, men diagnosene!!!

Nå sover han ( Takket være Melatonin!! ;O)))

Varm hilsen til deg fra meg. Stå på Tara, du er en god Mamma og mikael er heldig som har deg!

mi-rachel sa...

uff...det må være tøft.

Arya sa...

Nei! sliter du med dét også!!?? Vet bittelitt om hva du snakker om - og kjenner igjen fortvilelsen du beskriver. Det er utrolig vanskelig å skjønne at du faktisk er villig til å gå så langt som du beskriver om en ikke har vært der selv. Vi har vært innlagt et par ganger pga dehydrering - og den følelsen en sitter med i magen når en ikke engang klarer å få vann inn i sin egen unge...

Keep on going, vennen!!

Kathrine sa...

ikke lett det der... men du er jammen en fabelaktig god mamma ! klem til deg