søndag, april 25, 2010

avledning…

Mikael og jeg kjører over Tromøybrua i ettermiddag:

Mikael, se på den flotte utsikten!!!”

Utsikt??? Hva er det for noe???”

Ehhhhhh……det er alt det du ser bortover der?!?!?”

Hæ??? ser??? hva da for noe ser???”

Nei…det du ser der…båtene og vannet og…alt sammen?!?”

Båtene??? jammen utsikt, mamma!!! hva er utsikt???”

Ehhh…jo…det er sånn derre…ehhh…OJ Mikael!!! SE DER!!! En hund som bæsjer!!!”

DSC_0840 copy 

avledningsmanøvre er en dyd av nødvendighet…

selv om han aldri har vært særlig lett å avlede…

men i dag klarte jeg det:)))

4 kommentarer:

Lykkeliten Studio sa...

Hahaha... ser det kan være nyttig å lære nokre triks her, til Tuva vår blir litt større ;) vil nok komme bort i nokre slike situasjoner vi òg da.. Mikael virka jo berre sooo gullego!!! klem fra mej ;)

Mine Blomster sa...

HJeeeeeelp!!!! *smiler*

Jeg spurte min gutt, som har kommet hjem etter en slitsom avlastning, om han kunne gi meg "slangen" i hagen!?
Da begynte jeg på akkurat samme måte...jeg forklarte og måtte forklare, hvorfor det heter slange...osv osv osv....

Nå sitter han nydusjet og god her ved min side. Han vil støtt inn for å se hvordan det går med M. D sier at" Utsikt" er et fint sted man kan se!!!
Så da fik du kansje et greit svar *ler*
Det er noen gode gutter...
God å ha gutt min tilbake ;O)
Ønsker dere en fortsatt fin dag
;O)

Cathrines blogg sa...

Så søte dere er!!!

Arya sa...

Nei du - utsikt, hva er egentlig det?? ikke lett å forklare verken for voksne eller barn :-)

Men avledningsmanøver er nyttig å kunne uansett!

klem