søndag, oktober 10, 2010

anonym kommentar!!!

sure, anonyme kommentarer er jo noe man må regne med når man blogger…

selv når man blogger om de positive ting i livet…

denne tåpelige kommentaren ramlet inn her en kveld.

dette innlegget

Hadde jo vert enklere om han var normal. har en venninne som har en sønn som er autist,hennes store sorg.
Forferdelig hår på en gutt

 

3 små setninger…som rommer all verdens negativitet og sure oppstøt

bare les den en gang til!!!

å jada!!! livet hadde vært MYE enklere om han var normal!!! er du egentlig klar over hvor provoserende DEN ene setningen er???

men jeg skal vedde ganske mye på at mitt liv er ENORMT mye mer givende og fylt med glede en DITT!!! og det pga Mikael…

trist at sønnen er din venninnes store sorg…du syns kanskje at alle mammaer med funksjonshemmede barn burde føle det samme???

håret, ja!!!

tenk at du tok deg tid til å fortelle Mikael at han ser forferdelig ut på håret…

ja…hva tenkte du egentlig på da du bestemte deg for å skrive denne kommentaren???

hva var poenget liksom???

utrolig tåpelig og dustete!!!!!

17 kommentarer:

Om å få livet snudd på hodet.. sa...

For en tulling av en dust! Han hadde egentlig ikke fortjent et helt innlegg Tara..Du har en herlig sønn! Og du er en fantastisk mamma for dine to gutter! Klem

marianne sa...

Det er helt utrolig at folk synker så lavt som dette!!!!!
Jeg følger bloggen din,og synes at den er knallfin =) Den viser hverdagen fra en annen vinkel,og verdien i små ting! Stå på videre.Du har fantastiske barn,og du er en vidunderlig mamma = )
Klem fra Marianne

anine sa...

E det mulig???? Helt enig med deg... livet mitt er mye mere innholdsrikt etter Martine kom til verden. Dessuten synes jeg gutten din er knall tøff med det håreet. Er det så mye bedre med det standar guttesveisene da??? Nei vettu ka... kjenne jeg blir rasende!

Hanne sa...

Er helt enig med Marianne over her, det er utrolig at folk synker så lavt som dette. Hva skulle denne kommentaren være godt for??? Og det fra en person som ikke greier å stå for det hun/han mener heller, men som må være anonym...

Livet med et barn med spesielle behov har helt klart sine utfordringer, men det har jammen livet med et funksjonsfriskt barn også. Vårt liv ble annerledes da Alexander ble født, rikere og mer meningsfylt. Vi lærte å leke igjen og sluttet å ta ting så alvorlig. Som jeg har sagt tidligere så er BEGGE barna mine en gave, og jeg synes forferdelig synd på venninnen til denne personen - hvis barn er hennes store sorg.

Mikael er en kul gutt, og håret hans er kjempefint. Enkelte kan kanskje tenke seg litt om før de slenger med leppa, det er jo ofte en grunn til at ting er som de er...

Hellig Lykke sa...

Jeg blir overrasket hver gang jeg oppdager at det finnes slike mennesker som er så lite lur... eller et annet ord på det er å være dum, rett og slett, ikke smart.
Og at de er så lite smart, dum og ikke lur og bruker energien sin på å skive sure og sårende kommentarer på blogger til andre mennesker.
Klem fra Hege

KKannDesign sa...

Gurimalla - er det mulig!!

Du, Mikael og bloggen gir så masse glede - jeg elsker å titte innom dere og blir alltid glad når jeg leser fine ord og ser fine bilder av FLOTTE MIKAEL, deg og storebror!!

You go girl - du er toppen!!

Ha en super søndag - KlemKKann

gunn randi sa...

utrolig hva folk kan finne på å skrive!
har selv en gutt med autisme. det er noen utfordringer i hverdagen.-men så utrolig mye glede og!
når man har barn som trenger noe helt spesielt,lærer man mye.man lærer seg rett og slett å sette pris på de underligste ting!!
våres barn er en stor berikelse!

og så var det håret.
mikael er en veldig kul gutt. da passer det bra å ha en kul sveis.
OG DET HAR HAN!!!

Hasigamas mamma sa...

En må jo begynne å lure på hva slags mennesker det er som kan skrive noe sånt!!! Jeg ble kraftig provosert! Fant tilfeldigvis bloggen din gjennom en annen og måtte se hva denne anonyme kommentaren var... skam seg denne personen som skrev dette!!!! Hva ville du oppnå med å skrive noe sånt??? Stakkars deg!

Vil ønske Mikael og mamma en flott, ny uke! De beste ønsker på veien videre!!!
Klem
Lise

Line sa...

Huff...At nokon kan synke så lavt som dette er for meg fullstendig ubegripeleg...
Det som i alle fall er sikkert er at det seier så utruleg mykje meir om den feige anonyme enn det seier om deg og Mikael:0)
Han er ein ufatteleg herleg gutt med ein knalltøff hårsveis...Kule guttar kler kule frisyrer, det er no berre heilt sikkert!!
Vi TRENG bloggar som dette, Tara...Bloggar med eit fokus på dei enkle, nære tinga, bloggar som lærer oss om livet med eit annerledes barn, forhåpentlegvis bidrar det til normalisering av ei diagnose som ikkje er heilt uvanleg..og at kanske nokon som har vanskar med dei som er "annleis" kanskje kan lære at det ikkje er snakk om å vere så frykteleg "annleis" allikavel...Mikael tenker og gjer kanskje ting på ein annan måte enn oss såkalt "normale", men han har akkurat same kjensleregisteret som både meg og den sure anonyme, og han FØLER det same som oss "NORMALE"!!
Las og uttalelsane til han pastoren og eg kjenner eg vert fyllt med raseri...
Arrgh, kjenner eg går meg litt varm her no, så det er best å avslutte medan leiken er god...
Stor varm klem til deg og Mikael frå meg:o)

Anonym sa...

Stakkars, stakkars folk som klarer å skrive så teite kommentarer! Håper du klarer å slette kommentaren fra hukommelsen og tenke at denne personen trolig ikke har det greit som kan fornedre seg til å skrive slikt... Stå på! Du vet at heiagjengen er større enn denne personen!
Klem fra anonym Merete, som beundrer deg varme, vakre kvinne og dine skjønne sønner!!

FlorasFrue sa...

Jeg har ikke ord - Stakkars den som ikke kan se den fantastiske gutten og hans flotte mor i denne bloggen, helt spesielt!
Klem fra Kjersti

Rhona sa...

Du har en herlig sønn:) jeg er innom bloggen din hver dagen for å se hvordan det går med dere:) Håret hans er nydelig, akkurat som han selv!

Gry Offernes sa...

Æsj og huff og fytterakkern!

Men du, lille venn - dette har du vært igjennom før - og kommet styrket ut av. Dessverre for Verden er ikke alle som du - og Mikael. Hadde den vært det hadde kloden vært et mye, mye bedre sted å være!!

Og ikke minst - et mye billigere sted ift frisør-regningen... :-) Men desto vakrere!!

klemmer til deg - og spark i ræva til de som har så lite baller at de må skrive anonyme innlegg!!

Tone ~ Love Eat Pray sa...

Uff :-(( Hva skal man si... Utrolig at noen mennesker i det hele tatt TENKER slike tanker!! Er det rart det er krig?!

Jeg synes håret hans er spesielt nydelig! Og jeg har mange ganger tenkt hvor fantastisk du er med ham... Så utrolig heldig han er som har en mor som deg! Og så heldig du er som har en som han :)

ps: en blogg å anbefale: kellehampton.com. Hun skriver om hverdagen med baby med downs syndrom, blandt annet. Les historien om fødselen osv her: http://www.kellehampton.com/p/nellas-birth-story.html

Helt nydelig.

Tone ~ Love Eat Pray sa...

rettelse: så heldig du er som har HAN (ikke en som han).

En annen ting jeg har reagert på i det siste, er disse TV-predikantene som mener at funksjonshemmede barn er straff for synd... Indirekte sier de jo da at funksjonshemmede er mindreverdige og annenrangs! HALLO!! De er langt mer verdt enn disse oppblåste bedreviterne. Grrr!

Ha en fin dag :) Det er noe galt med blogspot idag, så jeg får ikke sett de vakre bildene dine nå... men jeg kommer tilbake (selvom jeg ikke alltid er så flink til å kommentere...)

Anonym sa...

Fy for skam, JA SKAM DEG du anonyme!!! Må si jeg ble ganske så overrasket at noen kan få seg til si dette i 2010.
Du er en heldig kvinne som har fått 2 skjønne og herlige gutter, for en glede sier jeg.
Og Mikael kler håret sitt, alt kler den smukke og Mikael er vakker.
Klem Inger Lise

Annie sa...

Det er snodig hvor tøff man føler seg bak en anonymknapp. Svake menneske!
Stå på! :)